Sabtu, 23 Januari 2010

Blogger Malaysia Yang Menghina Indonesia ?

Semakin memanasnya hubungan Indonesia dengan Malaysia mengakibatkan para pelaku dunia maya juga ikut-ikutan menas. Jika sebelumnya banyak web Malaysia yang dihack oleh Gembel Cyber sang hacker asal Indonesia dan munculnya web http://www.malingsia.com/, kini giliran Bloger Malaysia menjelek-jelekan Indonesia.

Seorang blogger dengan alamat blog http://indoncelaka.blogspot.com/ menumpahkan kebenciannya kepada
Indonesia dalam blog tersebut.

Pada awal web di tuliskan berikut sebagai pembuka :

“sejak akhir-akhir ini, semakin bertambah kebencian rakyat INDON terhadap MALAYSIA dengan istilah MALINGSIA (maling:pencuri), sampaikan terdapat bertus-ratus blog dan website menghina MAlAYSIA. Tujuan blog ini ialah untuk menyedarkan, mebetulkan & menerangkan kepada mereka(indon) supaya membetulkan diri sendiri sebelum memburuk-burukan org lain, agar tidak seperti MELUDAH KE LANGIT”

Sang bloger juga memprovokasi atau menantang para hacker Indonesia untuk menghack blog ini.

“wah.. nampaknya marah sangat ya kalian pada saya. Baru kalian rasa apa yang RAKYAT MALAYSIA rasa apabila kalian menghina malaysia. Marahnya kalian hingga ada yang mahu HACK blog ini. Kalian tahu siapa saya? saya merupakan seorang pembuat website di MALAYSIA, oleh kerana saya tahu bagaimana membuat website, maka saya tahu bagaimana hendak mengHACK website, thats why i’m using BLOGGER!!. better than JOOMLA!”

Kita tunggu saja reaksi para bloger dan hacker Indonesia.

Sumber: kabarIt.com

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

bowol.blogspot.com Fans

bowol on Facebook